van China naar Chillmodus!

Lieve lezers,

De laatste keer liet ik jullie achter in Xi'an in Centraal China. Sinds die tijd is er weer een hoop gebeurd en is het kwik in de thermometer flink gestegen

Cool

Na Xi'an werd de reis vervolgd naar Chengdu; de stad van de panda's. Aangezien de Chinezen erg goed zijn in het aanleggen van 'tourist traps' met rondrijdende golfkarretjes en blije merchandise, wist ik niet goed wat ik kon verwachten. Maar eerlijk is eerlijk; dit was leuk! Zoooooo schattig die grote, zwart-witte, fluffy beertjes. En heerlijk hoe die beesten non-stop in de chillmodus zitten.

Daarna hebben we onze reis vervolgd naar de provincie Yunnan, in het zuiden van China. Voor het eerst in drie maanden hadden we een echt zonnetje met zomerse temperaturen.. Heerlijk! In Yunnan bezochten we achtereenvolgens Lijiang, Dali en Kunming. In Dali zijn we een dagje gaan fietsen rondom het Erhei meer. Dit was zo'n fijne dag. Relaxed cruisen met een windje door je haar, de zon in je gezicht, met aan je linkerhand groene velden en aan je rechterhand vissersbootjes in het meer. Wat wil je nog meer..? Tot slot hebben we ook nog twee dagen gewandeld door de Tiger Leaping Gorge. Omdat hier geen kabelbanen of golfkarretjes zijn was dit een relatief rustige wandeling met uitsluitend echte wandelaars. Fijn!
Over all, moet ik eerlijk zeggen dat ik zeer positief verrast ben door China! Het land met een ontzettend rijke historie, waar je nooit weet wat je op je bord krijgt, waar mensen in pyjama's over straat lopen, waar de natuur fascinerend is, waar Hello Kitty en Paul Frank aan de orde van de dag zijn en waar de neonverlichting je overal tegemoet straalt. Ik vond het fantastisch!

Toch moet ik wel zeggen dat de laatste weken we allebei 'op' begonnen te raken. Al bijna drie maanden zijn we onderweg. En zowel Rusland als Mongolië en China waren behoorlijk demanding. Elke dag gaan we vol goede moed sightsee-en, nieuwe plekken verkennen en altijd op ontdekkingstocht. En hoeveel geweldige avonturen we ook al hebben mogen beleven, het begon ons toch op te breken. We merkten allebei dat wetoe waren aan een 'vakantie van het reizen' haha. Ik geef toe dat dat behoorlijk decadent klinkt, maar dat is wel waar het op neer komt. Gelukkig was het ticket naar Thailand al geboekt!

Zodoende kwamen we vorige week aan in Bangkok... jeetje wat is het daar ontzettend heet. Inmiddels hebben we verkoeling gezocht op Koh Tao. Onze dagen vullen we nu met zonnen, zwemmen, snorkelen, lezen en smoothies en biertjes drinken. Eigenlijk hebben we de chillmodus van die pandaberen een beetje overgenomen. Mijn grootste zorgen op dit moment zijn:
1.zo min mogelijk zand op mijn handdoek krijgen
2. niet te veel lezen, want dan heb ik m'n boeken te snel uit

Klinkt heerlijk toch?!

Over een paar dagen vertrekken we naar Koh Phangan waar we een Full Moon Party meepakken. Halverwege december zit onze chillperiode erop en gaan we het echte reizen hervatten. We gaan naar Myanmar! Van verschillende ervaren reizigers heb ik vernomen dat deze bestemming een echte favoriet is...Dus kom maar op! Kerst en O&N zullen daar 'gevierd' worden.. Maar Scrooge als ik ben, hou ik toch niet zovan kerst, dus dat komt mooi uit.

Goed, nu ga ik lekker terug naar m'n handdoekje op het strand! Bedankt voor de belangstelling allemaal en alvast een fijne Sinterklaas!

Liefs,
Has

Reacties

Reacties

Ted en Lia

Ja, als je zo dan leest wat jij allemaal meemaakt dan hebben de mededelingen vanuit Rosmalen totaal geen inhoud, terwijl het leven hier echt niet stil staat. Je verhaal aangevuld met vele prachtige foto's geven ons toch een klein beetje een idee hoe jij je "wereldreis" incl. vakantie beleefd. Jij daar op je handdoek, wij hier vandaag voor de eerste keer de temperatuur onder 0. Is toch even wennen en voor Sinterklaas breken koude nachten aan. Vanuit Hintham wensen wij jullie daar nog een fijne "vakantie", let goed op je handdoek, toch een fijne Kerst en een te gekke jaarwisseling, groetjes van ons, Ted en Lia xxxx

Meike

Super verhaal weer! Die panda's lijken me ook keidrollig! Oh ja, en je hoeft niet zuinig te doen met boeken, want in Ko San Rd in BKK heb je een winkeltje waar je boeken kunt ruilen! In alle talen. Dus dan lever je die oude in en kan je een andere uitzoeken. Ideaal!
Hier is net de nieuwe Gooische Vrouwen film uitgekomen, dus daar ga ik zondag met Lara naartoe.
Geniet van de zon!
xxx

Loes

Super leuke update Hannah!
En wat een mooie foto's, te gaaf wat jullie allemaal meemaken! Zoooo goede keus dat jullie naar Myanmar gaan!! Wordt fantastisch! ???? Geniet lekker van het chillen daar! X

harry

Zijn panda's ook gevaarlijk?
Die met die teen van 7 meter vond ik ook wel impressing.
Ik ga weer gauw sinterklaasdichten nu......wij hebben het namelijk wél druk. Het was weer bijzonder om te lezen en te zien! Tot snel weer spreeks, mails of anderszins (PS, vanaf vandaag laatste Ban vd Ring in de bios.....).
x x pap

wilma

Bedankt voor je update. Die Chinezen in hun pyjama... Was dat niet hun normale kledij? Lig je op je kleine handdoekje, lichtgewicht en snel drogend? Dan zal er wel veel zand op komen. Ik ga volgende week ook naar Gooische vrouwen. Ik ben er per slot van rekening zelf eent. X

Lotte

Ha has!
Leuk, weer een verhaaltje! Tof dat jullie het zo naar je zin hebben gehad in China (had ik natuurlijk wel verwacht!!). De foto's van Dali zijn megamooi, daar moet ik ook echt nog heen. Geniet van jullie welverdiende chilldagen. En vergeet het dilemma 'in de zon of uit de zon' niet!
X Lot

Nathalie

Hoi Has!

De foto's van de panda en de natuur zijn echt mooi!
Haha heerlijk dat je toe bent aan 'vakantie'! Ga maar heerlijk genieten daar!
Wij gaan in ons koude landje dadelijk Sinterklaas vieren zonder jou..
Ik ben erg benieuwd hoe de Full Moon Party gaat zijn! Enjoy!
Groetjes van Mike!

Xx Nath

Marloes

Haa Has!

Klinkt heel erg fijn, die chillmodus!! Is ook een mooie afwisseling met het rondreizen. Moet zeggen dat ik stiekem wel een beetje jaloers word van je verhaal, hier niet in bikini in de zon maar met een dikke jas de kou trotseren;) Geniet ze en veel plezier in Myanmar!!

Liefs xx Marloes

Minke

Ha Hannah,
Vanuit het druilerige Nederland wil ik je hele fijne kerstdagen en een leuke jaarwisseling wensen in het mooie Myanmar! Ben benieuwd naar je volgende verhaal over dit bijzondere land :-D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!