De laatste etappe: Vietnam!

Reizen is niet altijd alleen maar leuk. Dat is me twee weken geleden helaas maar al te goed duidelijk geworden. Op deze blog post ik over het algemeen alleen vrolijke verhalen, omdat dat gelukkig de momenten zijn die overheersen. En tsjah, af en toe een kleine tegenslag is niet erg. Bijna alles is immers op te lossen. Een ingeslikte pinpas in Bangkok, een geïnfecteerde (opengekrabde) muggenbult of een vlieg die vast zit in je oor... Allemaal meegemaakt en achteraf soms ook best wel weer grappig!

Maar deze keer wil ik een triest verhaal met jullie delen. Niet om zielig te doen, reacties te oogsten of om me aan te stellen. Maar vooral omdat ook dit een deel is van mijn reis. Schrijven schijnt heilzaam te werken dus daar gaat ie...

17 april zal voor mij voor altijd een zwart randje hebben. Een inktzwarte bladzijde in m'n leven. Samen met drie andere toeristen, was ik vanuit Cambodja op weg naar de grens met Vietnam. De jeep waar wij in zaten raakte betrokken bij een groot auto ongeluk. Je zou zelfs kunnen zeggen dat onze chauffeur de schuldige is, maar dat laat ik even in het midden. Het verkeer in Cambodja is namelijk ook wel écht een chaos. Wij zijn van achteren heel hard ingereden op een scooter met daarop drie jonge meiden zonder helm. De details zal ik achterwege laten, maar de beelden staan nog op mijn netvlies gebrand. Gruwelijk! Twee van de drie meiden zijn niet veel later midden op de weg overleden. Zelf had ik geen schrammetje... Onze chauffeur is er tijdens alle heisa te voet tussenuit gepiept. Wij hebben vervolgens een halve dag op een héél heet politiebureau doorgebracht om verklaringen af te geven. Je zult begrijpen dat dit de korte variant van het verhaal is.

De afgelopen twee weken ben ik door deze gebeurtenis nogal down geweest. Mijn reislust was in één klap afgenomen. Ik had alleen nog twee weken te overbruggen voordat mama zou komen. Met ups and downs heb ik de afgelopen dagen toch nog wat gereisd.

Maar morgen is het dan eindelijk zo ver!! Om kwart voor elf landt mama hier in Hanoi en begint de laatste etappe van mijn reis! :-) PANGEA Travel heeft voor ons een mooie reis samengesteld en ik sta echt te popelen

Smile
. Ik heb zo veel zin in al die luxe. Altijd een warme douche en een échte handdoek, lekkere ontbijtjes, geen stapelbedden meer, geen snurkende onbekenden, geen helse busritten en geen kakkerlakken en/of ratten op de kamer. Ennnn moeders heeft haar halve koffer volzitten met dropjes en kleren voor mij! Klinkt hemels!
Innocent

Om een goede gids te kunnen zijn heb ik Hanoi alvast een beetje verkend de afgelopen dagen. Wat een toffe stad! Hanoi mag zekerop mijn lijstje met favoriete steden. Vietnam neigt naar mijn menig wel wat meer naar China dan de andere landen in Zuidoost Azië. Ik word elk moment van de dag keihard afgezet, er worden dubieuze gerechten zoals hond, vleermuis, varkensoor en koeientepels geserveerd en ik mag weer met alle locals op de foto!

Zelf heb ik niet zo heel veel foto’s geupload deze keer omdat ik de afgelopen weken door het ongeluk niet zo heel veel gedaan heb. Over twee weken lezen jullie mijn aller-aller-aller laatste blog!

Dikke kus en veel liefs,

Has

Cool

Reacties

Reacties

Minke

Ha Hannah,
Het einde van je reis is in zicht, lekker nog een paar weken met mams rondreizen door Vietnam en dan weer terug naar de Nederlandse zomer. Zal dubbele gevoelens naar boven brengen. Geniet de komende weken nog van al het moois dat Azië je geboden heeft, dit is iets dat ze je nooit meer afpakken :-D
Liefs

Ted en Lia

Hallo die Hannah, wat jammer dat zo tegen het einde van je "vakantie" zo iets moet gebeuren, die dingen gebeuren overal, maar als je het zelf meemaakt is dat toch wel heftig. Maar de komst van je moeder met koooooffers vol drop en schone kleren maakt natuurlijk heel veel goed en wij weten zeker dat jullie samen 2 fantastische weken gaan beleven als afsluiting van jouw geweldige reis. Wij bij Bende Gek kijken ook uit naar jouw komst want als lid van de muziekcommissie is er werk aan de winkel, 10 nieuwe nummers heb ik voor de MC op papier gezet zodat jullie een keuze kunnen gaan maken wat wel of niet geschikt is voor BG. Maar dat is pas aan de orde over een week of 6. Eerst ga jij maar eens een mooie afsluiting aan je wereldreis breien en ik hoop dat je de narigheid die je tijdens je reis hebt gehad snel kunt vergeten, zodat je alleen de mooie dingen blijft herinneren.
Zeg lieve Hannah, fijn dat wij vanaf september vorig jaar op deze manier toch contact hebben gehad, heel veel plezier samen met je moeder, doe haar ook de groeten van ons. Als jullie richting Nederland komen "moet" ik op "trainingsstage" naar Turkye voor de 4Daagse Nijmegen en Lia gaat ook mee dus hebben we lekker 2 weken vakantie. Maak er nog maar ff iets moois van, goeie thuisreis en we zien elkaar weer snel.
Groetjes en een stevige knuffel van ons, Ted en Lia

Michiel

Geniet van de laatste fase van je (over het algemeen) fantastische reis !!!
Veel plezier met Wilma, ze is vertrokken uit NL ...

Ingrid en Jolanda

Wij begrijpen dat het ongeluk diepe indruk op je heeft gemaakt, het is niet niks als je dat van dichtbij meemaakt. Ga genieten van de laatste weken vakantie samen met Wilma. Nog een bijzonder verhaal dan van je en dan zit het er ook voor ons op, jammer. Liefs xxxxx

Michelle

Han wat een heftig verhaal!!! Snap dat je down bent geweest door deze gebeurtenis. Morgen lekker moeders ophalen en genieten van alles wat het reizen ook zo mooi maakt. Geniet van die tijd en hoop je snel weer te zien en je verhalen te horen :) Liefs Xx

Teun

Heftig om weer te lezen Hannah. Hopelijk heb je de komende weken afleiding en kan je lekker ontspannen. Tot snel!
P.s. dat vlieg-in-je-oor-verhaal moet je me toch eens vertellen als je weer in Nederland bent.

Nathalie

Has, ga genieten samen met je mama van al het moois, lekkers, Nederlands praten, het 'luxe' en al het andere wat het land te bieden heeft! Hopelijk wordt het een mooie en fijne afsluiting van je reis! Tot snel!! Strakke hand! xx

Harry

Hoi Han, Hanoi is inderdaad leuk, he....Maar Hoi An en Hue ook! En ik kan nog wel wat meer noemen. Maar dat doe ik wel in mijn reactie op je bijzondere kaartje dat vandaag op mijn deurmat viel! Hardstikke tof.
Vietnam is een mooie afsluiter van je reis, denk ik. Afgezien van het drukke Saigon gaat het er relaxed aan toe.
In het Noorden is het (hoewel ik nooit in China was) inderdaad net China. De Flower Hmong ogen ook Chinees. Dat geldt ook erg voor de Verboden Stad in Hue.
Heb je gelezen van de aarbeving in Nepal, Kathmandu e.o.....goed dat je er niet was.....
Liefs, pap

Lotte

Jemig Has, ik kan me voorstellen dat dat een blijvende indruk op je maakt, wat erg zeg! Gelukkig is je moeder er nu bijna en kan je samen met haar genieten van Vietnam.
Je huisje staat al klaar voor je, en als je erin zit, dan kom ik zeker naar boven voor alle verhalen en foto's (met veel wijntjes erbij, want dat zal wel even duren!).
Geniet van je laatste etappe! X Lot

Linda

Tsju Has, wat een verhaal! Heftig! Geniet van de laatste twee weken met je mams! Tot snel! Liefs en dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!